Jumaat, 1 Mac 2013

Peringatan Kepada Semua



Gambar atas : Antara gambar yang dirujuk pd aku...lubang untuk tanam tebu.
Pelabur tak tau apa2...Untuk rujukan boleh tgk arkib blog terdahulu.

Alhamdulillah...walaupun lama tak kemas kini blog...masih ramai yang hubungi aku utk tanya ttg tebu...bukan tak buat projek ni lagi tapi...aku kne silent..ada lah sebabnya....masih aktif dengan beberapa rakan yang tunjukkan komitmen...

Sini aku terpanggil utk beri ingatan kepada semua di luar sana...JANGAN percaya kepada pelbagai skim utk projek pertanian....Dah ramai sangat yang terkena...seperti serai..keli dan macam2..tak terkecuali tebu gak..ada macam-macam orang berjanji..( aku pn kena juga...moga dia dapat hidayah dariNya ).
Buka semuanya tak betul...tapi sila rujuk dulu sebelum melabur...Penganjur cukup licik dgn pelbagai bukti dan macam-macam lagi bukti sokongan....lagi hebat buat iklan di dada-dada akhbar...

Kalau berkaitan tebu...boleh tanya pada aku...kesian kpd rakan-rakan yang terkena...tapi yakin lah..Allah akan beri rezeki lebih daripada yang kita rugi itu..tapi dengan syarat kita usaha tanpa putus asa..dan sentiasa berdoa padaNya..

Di sini aku lampirkan gambar yang dirujuk kepada aku...gambar sebagai ingatan untuk semua..klu nak bertani kena ada pengalaman...bukan ikut logik akal je...jangan terus melabur dengar janji manis dari penganjur...Moga tuan-tuan lebih berhati-hati..