Khamis, 9 Julai 2009

Cabaran Orang Melayu...Oh Bangsaku..



Hati aku sedikit kecewa dengan sikap kaum dan bangsa aku sendiri...aku menyewa tanah..modal sendiri untuk bertani..dari hutan sekunder aku bersihkan jd kebun..kini aku hadapi cabaran baru..penyakit PHD bangsa melayu...seperti aku janjikan dlu..aku tanam bawah pencawang tnb..aku "tanda je dulu"..ada modal aku usahkan..alhamdulillah..aku dah tolak tanaman lama aku..nk mulakan projek baru..alamak!! gue kena komplen..kiri kanan orang sakit hati rupanya..sakit mata bila kebun dah menjadi..terpaksa aku kiv dlu..kena berurusan dgn pejabat tanah,tnb, dan owner sekitarnya..banyak kerja jdnya..dlu tanam tak de apa2 pn..klu kaun C*** tanam..aku yakin diaorang pejam mata je..tp apa pn aku tak akan patah semangat..Yakin pada Allah swt...sbb tu ada sesiapa nk tanya aku..insyaallah aku akan bantu..sbb aku yakin ada keberkatanNya...